افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
1
رئیس شورای اسلامي روستای ایرین در گفتگو با ثاقب مطرح کرد

«قطب گردشگری» ؛ ظرفیتی جدید برای روستای ایرین / تخصیص وام های اشتغالزایی برای اهالی

  • کد خبر : 1299
  • 02 اسفند 1402 - 23:13
«قطب گردشگری» ؛ ظرفیتی جدید برای روستای ایرین / تخصیص وام های اشتغالزایی برای اهالی
احمدرضا بنابی گفت: با توجه به میزبانی ایرین از دو امامزاده زکریا و محمد (ع) ، میتوان ایرین را به عنوان یک نقطه سیاحتی ، زیارتی و گردشگری تعریف کرد و با توجه به اهتمام مقام معظم رهبری به اماکن مقدسه ؛ می توان از ایرین به عنوان ظرفیتی جدید برای قطب فرهنگی منطقه یاد کرد.

احمدرضا بنابی گفت: با توجه به میزبانی ایرین از دو امامزاده زکریا و محمد (ع) ، میتوان ایرین را به عنوان یک نقطه سیاحتی ، زیارتی و گردشگری تعریف کرد و با توجه به اهتمام مقام معظم رهبری به اماکن مقدسه ؛ می توان از ایرین به عنوان ظرفیتی جدید برای قطب فرهنگی منطقه یاد کرد.

. به گزارش ثاقب، احمدرضا بنابی؛ رئیس شــورای اسلامی روستای ایرین شهرســتان اسلامشهر در ارتباط با اقدامات این شــورا در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: ۳ دوره متوالی درخواست مردم رفع نواقص و موانع در جاده های ورودی روستای ایرین بود. از آغاز دوره ششم شورای روستا و با پیگیریهای فراوانی که شورا، بخشداری و فرمانداری و در نهایت آقای مهدی شریفیان نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام دادند این جاده به طول ۱ کیلومتر تعریض، مرمت و بلوار کشی شد.

وی ادامه داد: در روســتای ایرین میدانی با عنوان پرچم وجود دارد کــه با توجه به اصلاح مســیر و جاده ورودی، این میدان ظرفیت زیادی ندارد، لذا با همکاری دوستان در ۶ ماه گذشته ، کار کارشناسی و طراحی این میدان با ظرفیتی مناسب انجام شد وهم اکنون نیز آماده بارگذاری مسائل مربوط به اجرای این میدان در سامانه تدارکات دولت هستیم تا مشکلات ترافیکی این محدوده برای روستاییان عزیز برطرف شود.

رئیس شــورای اسلامی روستای ایرین شهرســتان اسلامشهر ، در ارتباط با مســئله تنش آبــی موجود در روستای ایرین نیز تصریح کرد: در این رابطه جلسات متعددی برگزار کردیم مقرر شد تا از سوی روســتاییان ، زمینی اختصاص یابد تا برای ذخیره آب در جهت رفع تنش آبی در ایام گرم ، مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر، مســئله تأمین زمین با مشکلاتی روبرو شده اســت. از سوی دیگر ؛ با پیگیریهای آقای حسین حبیبی فرماندار محترم شهرستان و آقای شریفیان ، نماینده محترم از تعداد حلقه چاه هایی که برای شهرستان در نظر گرفته شــده بود یک حلقه برای روســتای ایرین اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: بحث پیگیری ساخت مدرسه در روستا از مشکلات اساســی ما و همچنین یکی از خواسته های همیشگی روســتاییان بوده است. این درحالی است که مدرســه موجود در روســتا به دلیل قدیمی بودن از اســتحکام خوبی برخوردار نیست. لذا با پیگیریهایی که انجام شده ما هم اکنون شاهد دو گزینه هستیم ؛ اولین گزینه ، مرمت، نوســازی و بازسازی همین مدرسه و گزینه دوم ، ساخت مدرسـه های جدید در روستا در زمینی به مساحت دو هزار و پانصد متر که از سوی آموزش و پرورش هبه شده است.

رئیس شــورای اسلامی روستای ایرین شهرســتان اسلامشهر با اشاره به مشکلاتی که درسند مدرسه کنونی وجود دارد از اعلام درخواست حل و فصل این مشکل به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی )ره) خبر داد و گفت: به محض حل و فصل این مشکل ؛ بحث ساخت مدرسه نیز اجرا خواهد شد.

بنابی ادامه داد: به ما قول یک مدرسه شش کلاسه را دادند اما با توجه به آینده نگری در مورد این روستا ؛ ما نیازمند یک مدرسه ۱۴ کلاسی هستیم که از جمله مطالبات مردمی روستایی ایرین به شمار می رود.

وی افزود: برای رفع موضوع ســرانه ورزشی و فضای سبز که همیشه مشــکل مردم روستا بوده است، یک باشــگاه چند منظوره بدنسازی برای بانوان و آقایان تأسیس کردیم. هم اکنون باشگاه در حال بهره برداری است. با آموزش و پرورش و مدرسه نیز مذاکراتی داشته ایم تا باشگاه را به صورت نیم بهاء در اختیار دانش آموزان قرار بدهیم. چرا که وظیفه ما حمایت از نسل جوان و نوجوان و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در روستا است. اگر شرایط ایجاب کند آمادگی این را خواهیم داشت تا باشگاه را به صورت رایگان در اختیار اهالی روستا قرار دهیم تا در مسیر جامعه ای با نشاط و سالم ، گام مثبتی برداشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی روستای ایرین اسلامشهر، با بیان اینکه با احداث کمربند شــمالی شهرستان اسلامشهر، خیابان بیــن ایرین و طالقانی هنوز آســفالت نشده است گفت: متاسفانه ورود و خروج روستای ایرین (خط تاکسی ها ) که منطقه کم برخورداری است با مشکل مواجهه شده است و به همین منظور ، پیشــنهاد دادیم انتهای خیابان ۲۰ متری که زیرگذر آن به خیابان طالقانی متصل میشود حریم آن به طول یک کیلومترمشخص شود تا شرایط ایده آلی حاصل شود. با توجه به میزبانی ایرین از دو امامزاده زکریا و محمد (ع) از نوادگان امام جعفر صادق علیه الســلام، میتوان ایرین را به عنوان یک نقطه سیاحتی زیارتی و گردشگری تعریف کرد. با توجه به اهتمام مقام معظم رهبری به اماکن مقدسه و نظر ایشان به این که اماکن مذهبی باید قطب فرهنگی منطقه شوند، این امرتوجه به روستای ایرین را دو چندان می کند.

وی تصریح کرد: قریب ســه هزار متر زمینی که متعلق به آستان امام زادگان روســتای ایرین بود وبه تصرف کشــاورزان مشرف به حریم امامزاده درآمده بود را آزاد ســازی کردیم و انشاالله یکی از پروژه های دیگر روستا که قبل از آغاز سال جدید شروع خواهد شد، در این زمین ها اجرا خواهد شد. این طرح، عمرانی مربوط به بلوار امامزاده اســت که برای آن یک طرح جامع ایرانی اسلامی در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز ، منتظر انتخاب پیمانکار هستیم.

بنابی با اشاره به تعریض چند نقطه دیگر در داخل روستا که به ِ دلیل عدم بازنگری طرح هادی ؛ روستائیان را قریب به ۲۵ سال است که در بحث عبور و مرور با مشــکل مواجه کرده است گفت: برای رفع این مشکل ، با تک تک اهالی ، صحبت شــد و دو مورد آزادسازی صورت گرفت. این درحالی است که برای رفع دیگر نقاط این روستا نیز، در مرحله گفتگو هستیم.

وی ادامه داد: رایزنی هایی که با ستاد اجرایی حضرت امام (ره) انجام دادیم قول یک زمین چمن مصنوعی هزارمتری را گرفتیم و انشاالله بتوانیم این موضوع را نیز با موفقیت به پایان برسانیم

بنابی تأکیــد کرد: ۳ هــزار متر زمیــن در حریم امامزادگان شناســایی کردیم که در تصرف اداره راه آهن قرار دارد و با توجه به توسعه آرامستان روستا و توسعه گردشگری حریم امامزادگان، لازم است این تعاملات به نتیجه رسیده تا اداره راه آهن این زمین ها را برای ما آزادسازی کند.
وی یادآور شد: لازم اســت از فرماندار و بخشدار محترم که نقش مهمی در اجرایی شدن دو اتفاق مهم برای روستای ایرین ایفا کردند ، قدردانی ویژه ای داشته باشم. اتفاق اول ؛ تعریض جاده بود که به صورت ویژه و جهادی و با همت این دو عزیز اجرایی شد و اتفاق دوم نیز، قانونمند شدن کنترل ساخت و ســاز اســت. لذا از فرماندار و بخشدار محترم درخواست می کنم که همچنان حمایت های خود را از شورای روستا دریغ نکنند تا همچنان شاهد ساخت و سازهای هدفمند در این روستا باشیم.

بنابی با تشــکر از مسئولین و دســت اندرکاران شهرســتان اسلامشهر که در حمایت از مشاغل خانگی و خُرد فعال بودند ؛ از تشکیل ستاد اشتغال روستا با همکاری فرماندار، بخشدار و بنیاد برکت خبر داد و اظهار داشت: دراین طرح قریب ۶ الی ۷ میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل خُرد و خانگی ، زنان سرپرست خانوار و همچنین اقشــار ضعیف و کم درآمد ساکن روستاها ، هزینه شده است.
وی در پایان با بیان اینکه حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر از اهالی روستای ایرین ، وام اشتغالزایی دریافت کردند و حدود ۷۰ نفر نیز در نوبت هستند گفت: با توجه به این که اهالی ایرین جزو اقشــار کم درآمد جامعه محسوب میشوند و این منطقه نیز یک مکان صنعتی به شمار می رود لذا توجه ویژه ای از سوی خانواده ها به مساله اشتغال شده است. لذا بر این باوریم که این وام ها می تواند نقطه عطف و حرکت نویی از سوی دولت برای اشتغال روستائیان به شمار آید.

لینک کوتاه : https://saghebonline.ir/?p=1299

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.